Kalifornské regionální vlaky Caltrain se social media nebojí. Vlaky Local, Baby Bullet a Bullet spojují San Francisco, San Jose a cestou protínají celé Sillicon Valley. Cestovat s nimi tedy můžete nejen na nákupy do Hillsdale, na zápas San Jose Sharks, San Francisco Giants či San Francisco 49ers, ale také do Stanford University a kanceláří většiny IT firem usídlených v Sanfranciském zálivu.
Dopravce najdete na Facebooku, Twitteru (tam dvakrát – zvlášť spravuje profil pro aktuální provoz a pro marketing), Google plus a Instagramu.
Pro Caltrain jsou social media jedním z kanálů, jak své občasné i pravidelné cestující informovat o mimořádnostech v provozu, organizaci zvláštních údálostí (svátky, zvláštní vlaky na zápasy místních sportovních klubů), ale umožňují propagovat také modernizační program, který bude znamenat přidání vysokorychlostní vlaků na trase. Zejména Instagram přináší fotografie z denního provozu, vozového parku a života kolem vlaků.
Komunikace nemůže být jen jednosměrná. Caltrain své „commuters“ (pravidelné cestující) a fanoušky nejen informuje, ale také s nimi komunikuje a sbírá od nich vzkazy a připomínky. V lednu tohoto roku začal dopravce v aktualitách každý týden prezentovat nejlepší fotografii od fanoušků, která se objevila na Instagramu (pro identifikaci stačí v popisu či diskusi použít hashtag #Caltrain) a také nejzajímavější Twitter příspěvky.
Poslední ohlasy na Twitteru:
- Souhrn z 24. května 2013: jaké vyzvánění mají vaši spolucestující, cestující poprvé na palubě Caltrain
- Souhrn ze 17. května 2013: gratulace dopravní policii za zabránění sebevrahovi, cestující oceňují nové displaye
- Souhrn z 3. května 2013: školka na cestě s Caltrain, palubní personál je nezapomenutelný, jet vlakem je pohodnější než stát v kolonách
Výběr z Instagramu:
- Prší, ale s Caltrainem jste v suchu
- Na Svátek práce přepravil Caltrain stovky kol
- Psi do vlaku nesmí, pokud nejsou asistenční
Tuto strategii známe i z Česka – začínající banka Air Bank sbírá ohlasy svých zákazníků a fanoušků, ale jde ještě dál – neprezentuje je v pravidelných přehledech, ale využívá ve své propagaci. Tak se náš Aleš našel na webu banky.