V rámci zjednodušení a zintenzivnění komunikace nabídky vlakových spojů na lince Praha – Brno zřídily České dráhy novou zákaznickou komunikační emailovou adresu d1@cd.cz. Cestující na ni mohou posílat své zkušenosti z cestování D1 Expressy a dalšími vlaky vyšší kvality na této lince, náměty na zlepšení jízdního řádu a služeb, hodnocení kvality práce palubního personálu, cateringu, Wi-Fi a podobně. Na tuto adresu je možné posílat i operativní informace z provozu, ať už z vlaku nebo z dálnice.
Zdroj: Tisková zpráva Českých drah
Jestliže nasazení sociálních sítí v celopodnikovém měřítku je pro České dráhy v současnosti nepřijatelné či nemožné, pro budování značky D1 Express naopak neváhají podnikat značné manévry – byť zcela mimo doménu nových médií. Zatímco dopravci jako RegioJet, LEO Express či ZSSK si ověřili, že pravidelné cestující nejlépe osloví právě přes sociální sítě – zákazníci ostatně od společnosti informace očekávají a jsou ochotní přispět zpětnou vazbou – vydaly se dráhy opět cestou výsostně tradiční: e-mail. Když už ale dopravce byl ochoten zřizovat samostatnou poštovní linku pro D1 Expressy, nebylo by načase uvažovat o propagaci značky na Facebooku a Twitteru, dokud není pozdě? Hashtag #D1Express se přímo nabízí. Student Agency své autobusové expresy Praha – Brno touto formou zatím nepropaguje, byť podle posledních náznaků je to spíše otázkou času – zejména ve světle intenzivní kampaně „Nebojte se opravy D1!“, se kterou již brněnský dopravce své zákazníky aktivně oslovuje.
Nezájem drah navíc mezi zákazníky a fanoušky podporuje lidovou tvorbu různé kvality.